O karavanech a silnicích

Asi se nám chce nic nedělat a ještě poslouchat vlnobití – vítr přes noc neustal. Jen líně pozorujeme ostatní obytné dodávky a karavany.

Proč vlastně mít raději Busíka a ne karavan? V tomhle máme asi dost jasno... karavan umí jet jen po silnici. Busík drží pravidlo alespoň jednoho offroadu denně. Karavan je moc nápadný a je pak jasný, že někde kempujete. Tady ve Španělsku jsme kolikrát narazili na cedule No Acamper, no caravan....což se Busíka samozřejmě netýká :-) Busík je sice menší a je jen pro dva (případně i kocoura a nebo psa). Ale zase se dobře zaparkuje i ve městě, nebo prostě kdekoli a projede i úzké uličky jižanských měst, což vám umožňuje spatřit po cestě měststká centra, kterými jste vůbec nechtěli projíždět - zvlášť jedete-li podle Navigátora (kdo chce ještě trochu víc městského adrenalinu, stačí v Navigátorovi povolit stezky a cestičky...je pak schopný vás navést i na schodiště :-D ).

Pláž opouštíme až v pozdním odpoledni a míříme na Rondo. Myslím, že ve Španělsku se docela vyplatí pro větší přesuny zvolit co největší silnici. To je dálnice „A“ případně silnice „N“ - na naší mapě ty nejtmavější červené. Oranžová je taky ještě velká, ale serpentiny ji už dost zpomalují. Světle oranžová je už téměř jednoautová; žlutá je vyloženě „kochací“ - jedete tak 20-30km/hod a to buď, že vjíždíte do zatáčku a dáváte bacha, aby tam nebylo auto proti vám, a nebo se pořád někde zastavujete a kocháte se krajinou. Bílé cesty na mapě častou nejsou ani zpevněné atedy nejsou vhodné pro karavany ;-).

Do Rondy jedeme po oranžové, ale padá tma a v sedle nás chytla mlha. Takže nakonec taky nic moc. Před Rondou jsme ale našli jednu z nejlevnějších benzínek (1.15 euro za naftu). Spíme kdesi v mlze, za naším dnešním vrcholem 1070 m n. m.


Mája

Sojka - Marijánka

Kuba

Simba

Sherpa